Anti-Facebook Ello büyümeye devam ediyor!
Ekranı reklama boğan Facebook'a "reklamsız alternatif" olarak kuruldu; bakın nereden nereye geldi...
Facebook güzel de çevresi kötü! Popüler sosyal ağın bitmek bilmeyen reklamları ve kullanıcıların özel bilgilerinin sürekli risk altında olması, güvenlik açıkları gibi sorunlar çoğu Facebook kullanıcısını siteden uzaklaştırıyor. Facebook'a tepkili bu kullanıcıların buluştukları yer ise Ello isimli yeni bir sosyal ağ.
Reklam yayınlamayan ve kullanıcılara çok geniş güvenlik seçenekleri sunan Ello giderek daha popüler oluyor. Şu anda 3 milyondan fazlakullanıcıya ulaşan Ello, bu hızlı gelişimi nedeniyle yatırımcılardan da 5.5 milyon dolar yatırım aldı.
Ayrıca, kazancının büyük bölümünü hayır işlerine bağışlayan bir "STK" şeklinde kurulmuş olan Ello, bu nedenle yüksek kar amacı güden Facebook gibiticari şirketlerin saldırgan ticari politikalarından uzak durabiliyor. Elbette Ello'nun kazancı da reklamlardan değil, bazı premium özelliklerin ücretli olmasından kaynaklanıyor. Zaten yöneticiler, üstüne basa basa asla reklam almayacaklarının sözünü veriyor.
Premium sistemi kullanıcıları sürekli para ödemeye zorlamıyor veya yönelndirmiyor. Ello'yu hayatının merkezine koymak ve işlerini bu ağ üzerinden yürütmek isteyenlerin bazı profesyonel özellikleri açması için küçük bir abonelik ücreti ödemesi yeterli oluyor.
Ayrıca Ello'ya üye olmak için davetiye gerektiğini de unutmamak gerekiyor. Dolayısıyla her önüne gelenin Ello'da hesap açamıyor oluşu da, huzurlu bir sosyal ağ deneyimi isteyenlerin Ello'ya yönelmesini sağlıyor.